#حکمت غیبت
💠 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«إِنَّ وَجهَ اَلحِكمةِ فِي ذَلِك لاَ يَنكشِف إِلاَّ بَعد ظُهورِه كَما لَمْ يَنكشِف وَجهُ الحِكمَة لِمَا أَتَاه اَلخضِر مِن خَرقِ اَلسّفينَة وَ قَتلِ اَلغُلاَمِ وَ إِقَامَة اَلجِدَارِ لِموسَى إِلَى وَقتِ اِفتِرَاقِهِما..»
🔺«براى صاحب الأمر غيبت ناگزيرى است كه در آن هر باطلجويى به ترديد مىافتد،
▫️عرض كردم: قربانت گردم، براى چه؟
🔸 فرمود: به جهت امرى كه ما اجازه نداريم آن را آشكار سازيم،
🔹گفتم: چه حكمتى در آن غيبت است؟
🔸 فرمود: حكمت غيبت او همان حكمت در غيبت حجتهاى الهى پيش از او است، و وجه حكمت غيبت او پس از ظهورش آشكار خواهد شد،
▫️همان طور كه وجه حكمت اعمال خضر از شكستن كشتى و قتل پسر و به پاداشتن ديوار بر حضرت موسى (ع) روشن نبود تا آنكه وقت جدايى و فراق آن دو فرا رسيد.
🔺 اى پسر فضل!
اين امر، امرى از امورى خداوند متعال، و سرّى از اسرار خدا و غيبى از غيوب پروردگار است، و هنگامى كه پى برديم كه خداوند حكيم است، پذيرفتهايم كه تمام كردار او حكيمانه است هر چند وجه انكار آن ظاهر نباشد.»
📗تفسير نورالثقلين ج۳، ص۲۹۰
📗بحارالأنوار، ج۵۲، ص ۹۱
📗کمال الدين، ج۱، ص۳۱۵
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار “استاد تراشیون”